Canon IXUS II
30.07.2003, sarjast "Mis on karul kõhus?", © 2003 qman@solo.ee

<<< < 1 2 3 4 5 6 >

Selle materjali mujal avaldamine ükskõik millisel viisil, on ilma autori nõusolekuta keelatud.
Siit pärineva teabe kasutamisega kaasnevate võimalike tagajärgede eest autor ei vastuta.


Leht 5/5

Hunnik pudinaid
Vot sellise hunniku pudinaid sain kätte. Distantspäästiku sensor, AF'i sensorid, pildiotsija, natuke hammasrattaid, LCD ekraan, surveplaat, ajukivi, tagakaane nupud...

Salvestuspea
Surveplaadi küljes on salvestuspea, nimelt on APS filmile kantud õhuke läbipaistev magnetriba, millele kirjutatkse igasugust pildistamisega seotud infot, kel lähemalt huvi uurib APS standardit.

Jublakas
Ja siin on veel üks jupstükk, mis paikneb surveplaadi teises ääres. Arvatavasti on tegemist sensoriga, mis loeb filmi perforiba.

Puhtam kaamera 1
Peale suure hulga kola eemaldamist, nägi kaamera nüüd palju "puhtam" välja.

Puhtam kaamera 2
Neid järelejäänud kilekaableid polnud mõtet eemaldada kuna kaamera käib kolmeks tükiks, ja mind huvitas vaid keskmine, objektiivi, osa.

Kolmandik kaamerat 1
Patareipesa ja filmipooliga kaamerakolmandik eemaldatud.

Kolmandik kaamerat 2
Fiilmisahtli kolmandik ja objektiivikolmandik lahutatud, käivad kokku kahe kruviga, mille asukoha märkisin  teisel lehel.

Objektiivimoodul
Objektiivimoodul, kohe ees on näha zoomi mootor ja selle all välgu konensaator. IXUS II on väga vaike kaamera ja seepärast on asju paigutatud sinna kus ruumi on, muidu oleks kondekale igati loogilisem koht kaamera toiteosa vahetus läheduses.

Objektiivimoodul tagant
Objektiivimooduli tagumine pool. Punaste nooltega kruvid lahti ja eemaldame plekiribad. Sinise noolega on tähistatud survepadi, mis surub filmi vastu surveplaadil asuvat salvestamispead.

Objektiivi detailid
Objektiivi taga on sellised detailid. Kahe väikese plekiriba mõtekus kaamera konstruktsiooni seisukohast ei jõudnud mulle kohale. Milleks neid üldse vaja on? Suuremate detailide sisemine ristküliku kujuline avaus määrab kaadri suuruse.

Plekid maas
Peale plekikolakate eemaldamist saab juba ligi objektiivi koos hoidvatele detailidele. Kolm kruvi lahti ja olemegi objektiivi sees. See on nüüd üks paras udupilt, väsitav lammutamine oli.

Kummaline kuju
Vasakul on kummalise kujuga plekitükk, mis on ümber salvestuspea survepadja.

Objektiiv seest
Vasakul on hammasratas, mis zoomimisel keerutab objektiiivi välimist teleskoobi toru, mis kaldus olevate siinide peal sõidab edasi/tagasi. Ma ei hakka siinkohal pikemalt seletama, mis ma täpselt tegin, et see objektiivi mehhanism jälle kenasti jooksma hakkas, see on umbes sama kummaline protsess nagu objektiivide kokkujooksmine isegi. Tihtipeale on nii, et katki ei ole ükski detail, piisab kui asi pulkadeks lahti võtta ja uuesti kokku panna, selle objektiiviga just nii oligi.

Otsad kylge
Kui mehhanism liigub, on aeg teda mootoriga testida. Seda tüüpi objektiivides kasutatakse tavalist mikromootorit, millele vastavalt zoomimise suunale lastakse toide kas ühtepidi või teistpidi peale. Mootori võlli otsas olev "propeller" on osa andurist, mis annab infot mootori pöörlemise kohta. Nimelt käib zoomimine nii, et mootorile toide peale ja loetakse pöörlemise impulsse, kui neid enam ei tule, siis eeldatakse, et jõuti lõppu ja võetakse toide maha.
Testimiseks tuleb juhtmed joota nooltega tähistatud mootori toiteotste külge.

Otsad kyljes 1
Otsad küljes, toiteks kasutan kaamera enda 3V liitiumpatareid. Siin olen juba zoomi täies ulatuses välja kerinud...

Otsad kyljes 1
...ja siin kokku tagasi. Lühidalt, KORRAS! Siit edasi järgneb pikk ja vaevarikas kaamera kokku monteerimine, see ei ole kuigi põnev osa, suur on soov, et saaks kokkupandud kaamera juba sisse lülitada, et lõplikult veenduda... Kokkupaneku käigus kulus hulgaliselt teipi, et see "rebi/kleebi" konstruktor ühte tükki jälle saada. Aga ma ütlen teile, et see kaamera sai korda...

<<< < 1 2 3 4 5 6 >